Skip to content
Home » Apex Legends DEAC Bajnokság és Találkozó » Szabályzat

Szabályzat

APEX LEGENDS DEAC BAJNOKSÁG ÉS TALÁLKOZÓ – SZABÁLYZAT

[Frissítve 2024.09.14]

Áttekintés

Az “Apex Legends DEAC Bajnokság és Találkozó” A Debreceni Egyetemi Atlétikai Club (DEAC) által szervezett és támogatott rendezvény (“esemény”).

A rendezvény egyrészt közösségi találkozó (“találkozó”), másrészt videójáték verseny (“verseny”) is, amelyet az Apex Legends (“játék”) segítségével bonyolítanak le PC-re, PlayStation 4 és Xbox One, valamint PlayStation 5 és Xbox Series X|S (“Támogatott Platformok”).

Versenyen való részvétel esetén versenyző (“versenyző”) minőségben, nézői részvétel esetén néző (néző) minőségben.

Az esemény egésze és a verseny játékmenete az interneten vagy más médián keresztül közvetíthető és/vagy személyes megjelenést igényel
meghatározott helyen és időpontban.

Jogosultság és Regisztráció

Versenyző Jogosultság

Minden játékosnak meg kell felelnie az alábbi alkalmassági követelményeknek ahhoz, hogy figyelembe lehessen venni mint “Versenyző”:

  • Versenyző minimum korhatár a jelentkezés pillanatában: 16 év
  • 16 év alatti versenyzők esetén csak szülői vagy gondviselői beleegyezéssel vehet részt a rendezvényen.
  • Legyen a B. Függelékben felsorolt ​​jogosult országok egyikének legális lakosa.
  • Rendelkezzen érvényes EA-fiókkal (https://www.ea.com/register).
  • Birtokolja, vagy hozzá kell férnie a Játékhoz a Támogatott Platformok egyikén, amelyet összekapcsoltak az érvényes EA-fiókjukkal.
  • A PlayStation 4-en, PlayStation 5-ön, Xbox One-on vagy Xbox Series X|S-en játékosoknak érvényes Xbox Gamertag vagy PSN ID-val kell rendelkezniük, amelyet összekapcsoltak az érvényes EA-fiókjukkal.
  • PC játékosoknak érvényes EA-fiókkal, illetve Steam használata esetén Steam-fiók és EA-fiók összekapcsolással kell rendelkezniük.
  • Rendelkezzen érvényes Discord-fiókkal (https://discord.com), amelyet összekapcsoltak az érvényes EA-fiókjukkal.
  • Legalább 50-es vagy magasabb játékos szint elérve a Játékon belül a Támogatott Platformok egyikén a regisztrált EA-fiókkal a jelentkezés pillanatában.

Ha a Versenyzőt az Esemény kezdési időpontja után alkalmatlannak találják, az alkalmatlan játékost eltávolítják az Eseményről, és elveszítheti az Esemény összes jövőbeli mérkőzését.

Versenyző Regisztráció

  • Az Versenyben való részvétel regisztrációhoz kötött a https://apexhun.hu/deac/regisztracio (“Verseny Regisztrációs Oldal”) oldalon.
  • A regisztráció önmagában nem garantálja a részvételt, ellenőrzés után, a sikeres regisztrációról külön tájékoztatjuk a versenyzőket.
  • Regisztrációs határidő: 2025. Május 31. 23:59:59
  • A meghívott csapatokra a meghívójukban feltüntetett jelentkezési határidők vonatkoznak.

A csapat összetétele, alkalmassága és követelmények

  • A versenyzők legalább három (3), de legfeljebb négy (4) versenyzőből álló csapatokat („Csapat”) hoznak létre vagy csatlakoznak be egybe.
  • Az Szervezők fenntartják a jóváhagyási jogot az egyes csapatok felett, és elutasíthat minden olyan csapatot, amely nem felel meg a szabályoknak.
  • Minden csapatnak ki kell jelölnie egy vezetőt (“Csapatkapitány”) aki felelős a csapatért, illetve a Szervezőkkel való kommunikációért.
  • A csapatoknak lehetősége van a versenyzők cseréjére legkésőbb az esemény megelőző napig.
  • Csapatnévnek, rövidített névnek, logónak megkell felelnie az A. Függelékben található magatartási kódexnek.
  • A Szervezők hivatalos kommunikációs csatornája az esemény Discord szervere, ahova regisztrációt követően kap meghívást a Csapatkapitány.

Hivatalos szabályok elfogadása; Változások az Versenyben és a hivatalos szabályokban

  • A versenyzőknek el kell fogadniuk a Szabályzatot a regisztráció során illetve a Verseny helyszínén érvényben lévé Házirendet, hogy részt vehessenek a Versenyen.
  • A Szabályok, illetve Házirend nem ismerete nem mentesít a felelősség alól.
  • Ezeket a Szabályokat a Szervezők szükség szerint előzetes értesítés nélkül frissítheti, ideértve a korlátozások nélkül a további egyértelműség, a hibák kijavítása, az alkalmazandó jogszabályok változásainak való megfelelés vagy a közzétételük után felmerülő ügyek kezelése érdekében.
  • A szervezők fenntartják a jogot az esemény egészének, vagy egy részének a megszüntetésére, felfüggesztésére és/vagy módosítására.
  • A szervezők fenntartják a jogot hogy bármely versenyzőt, vagy csapatot bármikor, bármilyen kizárjon.
  • A versenyzők az eseményen való részvétellel magukra nézve kötelezően elismerik a Szabályzatot és a Házirendet, illetve elfogadják a Szervezők döntéseit.

Lakóhely igazolása

  • Előfordulhat, hogy a versenyzőknek igazolniuk kell, hogy egy jogosult országban/területen laknak, hogy részt vegyenek az eseményen. Az ilyen bizonyítékok vagy dokumentumok elégségességét a Szervezők határozzák meg saját belátásuk szerint. A jogosult országok/régiók listája a B Függelékben található.

Regisztrációs adatok

  • A regisztrációs folyamat részeként a versenyzőket arra kérik, hogy adjanak meg olyan információkat, mint az EA-fiók felhasználóneve, Támogatott Platformokon használt felhasználónév, vezeték- és keresztnév, csapatnév, lakóhely szerinti ország, valamint opcionális információk, például X (korábban, Twitter) és Twitch felhasználónév.

Versenyszerkezet

Formátum

  • A Versenyen maximum Tizennégy (14) Csapat vesz részt.
  • A Verseny több fordulóból áll, de legalább Hatból (6).
  • A Verseny 3v3 Battle Royal mód kerül alkalmazásra.
  • A verseny minden fordulójában pontok kerülnek kiosztásra, ezek összessége adja majd meg a végső rangsort.

Időbeosztás

  • A verseny szervezői felelősek a hivatalos időbeosztás közzétételéért.
  • Minden csapat köteles a megadott időpontban jelen lenni.
  • Amennyiben egy Csapat késik, a szervezők diszkvalifikálhatják őket.

Rangsor

  • A rangsor felállítása az alább részletezett pont rendszer alapján kerül megállapításra.
  • Pont egyenlőség esetén a ‘E Függelék – Pont Egyenlőségek Feloldása’ a mérvadó.
  • A végső rangsor az utolsó forduló után kerül megállapításra.

Pont rendszer

  • Minden megszerzett Kill 1 pontot ért, függetlenül a helyezéstől.
  • Helyezés alapján szerezhető pontok:
    1. Helyezés: 12 pont
    2. Helyezés: 9 pont
    3. Helyezés: 7 pont
    4. Helyezés: 5 pont
    5. Helyezés: 4 pont
    6. – 7. Helyezés: 3 pont
    8. – 10. Helyezés: 2 pont
    11. – 14. Helyezés: 1 pont
  • Ha egy Csapat kihagy egy mérkőzést (a csapatból egyetlen versenyző sem játszott a mérkőzésen), akkor a Csapat nulla (0) pontot kap az adott mérkőzésre.
  • Minden egyes forduló végén a csapat összesített pontja magában foglalja a csapat meccseredményeit az adott fordulóban (“Kör eredmény”).

    Pont Büntetések

    • Contest: A csapat teljes összesített pontszámából 10 pont kerül levonásra minden alkalom után.
    • Az Open Boradcaster Software (OBS) indokolatlan leállítása, átállítása a Verseny közben (úgy, hogy a probléma nincs jelezve a szervezők felé): A csapat teljes összesített pontszámából 10 pont kerül levonásra.

    Platformok és Berendezések

    Platform

    A helyszínen a játék csak PC platformon lesz elérhető.

    Felszerelés és tartozékok a helyszínen

    • Asztalok és székek
    • Controllerek
    • Monitorok
    • PC-k
    • Egerek
    • Billentyűzetek
    • Kamerák
    • Fejhallgatók

    Versenyzők által birtokolt felszerelés és tartozékok

    • A versenyzők magukkal hozhatják saját Kontrollereiket, Egerünket, Billentyűzetüket, Fej-/Fülhallgatójukat, amelyeket a verseny során használhatnak.
    • A Szervezők fenntartják a jogot a versenyzők által birtokolt felszerelés és tartozékok felülvizsgálatára.
    • A Szervezők megtagadhatják a jogot az általuk birtokolt felszerelések és tartozékok használatához.

    További csapat és versenyző követelmények

    Streaming

    • Azoknak a versenyzőknek, akik úgy döntenek, hogy közvetítik meccseiket (Streamelik), legalább tíz (10) perces késleltetést kell alkalmazniuk.

    Auditálás

    Az EA-fiókok, a ranglista és a meccsadatok auditálhatók, beleértve a rosszindulatú viselkedést és a csalást is. Bármely Versenyző azonnal kizárható a Versenyből és a kapcsolódó versenyekből, a Szerverzők döntése alapján, bármilyen okból, beleértve a Felhasználói Szerződés, Adatvédelmi és Cookie-szabályzat, valamint a jelen Szabályok, beleértve a Kódexet, be nem tartását is. Az A. Függelékben szereplő magatartás, amely magában foglalhatja, de nem kizárólagosan:

    • csalás, feltörés vagy más harmadik féltől származó „segítő” alkalmazás használata játékmérkőzéseken;
    • szándékosan megszakítja az internetkapcsolatot bármely mérkőzés közben;
    • összejátszani más csapatokkal/versenyzőkkel a játékmérkőzéseken;
    • a Játékban ismert kihasználások kihasználása (a játékosok felelőssége, hogy megértsék és elkerüljék az összes jelenlegi illegális kihasználást); vagy
    • sértő vagy rendetlen viselkedés, beleértve a zaklató, negatív vagy trágár nyelvhasználatot az interneten.

    Jutalmazás

    ‘A’ Függelék: Magatartási Kódex

    A Magatartási Kódex minden versenyzőre vonatkozik. A Szervezők fenntartja maguknak a jogot, hogy saját belátásuk szerint büntetést szabjonak ki, szankcionáljanak vagy kizárjanak bármely Versenyzőt a jelen Magatartási Kódex megsértése esetén.

    Versenyzői Magatartás

    A versenyzők viselkedésének meg kell felelnie az általánosan elfogadott tisztességi normáknak, társadalmi konvencióknak és erkölcsöknek, és ne kövessen el olyan cselekményeket, ne keveredjen bele olyan helyzetbe, vagy olyan kijelentést tegyen, amely rossz hírnévre, megvetésre, botrányra, nevetségességre vagy megvetést kelt a Versenyző, a Szervezők, Támogatók, vagy versenytársaik iránt.

    B Függelék – Jogosult Országok

    Ahhoz, hogy részt vehessenek a versenyen, a versenyzőknek az alább felsorolt ​​országok valamelyikében kell legális lakosnak lenniük.

    • Magyarország

    C Függelék – Házirend

    Az E-Sport Központot használók jogosultságai

    • Tanulási/kutatási/edzési és versenyzési célokra igénybe veheti az informatikai infrastruktúrát, azokat a rendeltetésszerűen kell használnia.
    • Az eszközök használata előtt a kézfertőtlenítés és kézmosás kötelező.
    • Használat után minden munkaállomást kikapcsolt állapotban és tisztán, fertőtlenítve, rendben kell hagyni.
    • Anyagilag felelős minden saját hibájából okozott kárért.
    • A meghibásodott eszközökről haladéktalanul értesíti a teremfelügyelőt.
    • Az elektronikus hálózatot igénybe veheti a saját elektronikai eszközeinek feltöltésére, figyelembe véve az adott végpont kapacitását.
    • Az öltözőszekrényeket igénybe veheti a bent tartózkodása idejére. A kulcsot magánál tarthatja, amíg a központban tartózkodik.
    • A konyhai eszközöket használhatja, de nem viheti az informatikai infrastruktúra közelébe és használat után tisztán kell a helyére visszatennie.
    • Dohányozni csak az arra kijelölt helyen lehetséges, a bejárattól 5 méterre.

    Az E-Sport Központot használók nem jogosultak

    • A hálózatot megbontani, az infrastruktúrát átstrukturálni.
    • Engedély nélkül gépeket, eszközöket a hálózathoz csatlakoztatni.
    • Más felhasználók munkájának megzavarása, dokumentumainak illetéktelen megtekintésére, másolására, áthelyezésére és törlésére.
    • Az informatikai infrastruktúra közelében étel és ital fogyasztására.
    • Szigorúan tilos az E-Sport Központban alkoholt fogyasztani!

    D Függelék – Landing Spot Választás

    • A Versenyt megelőzően lehetőség nyílik a Csapatoknak Landing Spot-ot (POI – Point of Interest) választani az egyes Map-okhoz.
    • A Landing Spot választás online történik a versenyt megelőzően, ehhez a pontos dátum és idő a Discordon lesz meghirdetve.
    • A Landing Spot választást a Csapatkapitányok végzik.
    • Az csapatok száma alapján mindenki fog tudni megfelelő Landing Spot-ot választani.
    • A Landing Spot választást egy (1) POI-ra korlátozzuk Csapatonként.
    • Mivel a contest tilos, a Landing Spot-ok kiválasztásánál sem lehet átfedés 2 vagy több csapat közt.
    • A Versenyzőknek a választott Landing Spot-on belül kell landolniuk.

    E Függelék – Pont Egyenlőségek Feloldása

    Abban az esetben, ha két (2) vagy több csapat döntetlent ér el a fordulópontszámban, a döntetlent az alábbiak szerint kell feloldani, csökkenő fontossági sorrendben:

    1. Pontszámok alapján: Sorrendben a jelenlegi és korábbi mérkőzések pontszámai kerülnek összehasonlításra míg egyik csapat pontszáma nem nagyobb a másikénál. Példa: A-Csapat és B-Csapat 67-es pont egyenlőséggel rendelkeznek. A-Csapatnak a legmagasabb pontszáma 20 pont az első mérkőzésből, míg B-Csapat legmagasabb pontszáma 22 a második mérkőzésből. Így B-Csapat nyerné a döntetlent a pontszámok alapján.
    2. Helyezések alapján: Sorrendben a jelenlegi és korábbi mérkőzések helyezései kerülnek összehasonlításra míg az egyik csapat magasabb helyezést nem ér el a másikénál. Példa: A-Csapat és B-Csapat 67-es pont egyenlőséggel rendelkeznek, pontszámok alapján is egyenlően teljesítettek. A-Csapatnak a legmagasabb helyezése 4. hely az első mérkőzésből, míg B-Csapat legmagasabb helyezése 3.hely a második mérkőzésből. Így B-Csapat nyerné a döntetlent a helyezések alapján.
    3. Kill-ek alapján: Sorrendben a jelenlegi és korábbi mérkőzések Kill-ei kerülnek összehasonlításra míg az egyik csapat magasabb helyezést nem ér el a másikénál. Példa: A-Csapat és B-Csapat 67-es pont egyenlőséggel rendelkeznek, pontszámok alapján is egyenlően teljesítettek. A-Csapatnak a legmagasabb helyezése 4. hely az első mérkőzésből, míg B-Csapat legmagasabb helyezése 3.hely a második mérkőzésből. Így B-Csapat nyerné a döntetlent a helyezések alapján.